FAQ

Hitta svar på våra vanligaste frågor.

Betalningar

Vilka typer av betalningar accepterar du?

Vi accepterar Visa, MasterCard, American Express, Klarna.

För kreditkort, observera att faktureringsadressen som anges på din beställning måste matcha faktureringsadressen som finns hos din bank, annars kan vårt system tro att det är bedrägeri.

Kan jag göra ändringar i min beställning?

Om du vill avbryta din beställning, vänligen gör det via din orderbekräftelse via e-post.

När din beställning har lämnat lagret kan vi inte göra några ändringar och du måste vänta tills den är levererad.

Betala med Klarna

Hos oss kan du välja att betala direkt, dela upp eller med faktura hos Klarna. Se alternativen i kassan.

Min faktura går ut hos Klarna men jag har inte fått min beställning. Vad ska jag göra?

Ibland kan det bli förseningar i leveransen, vi rekommenderar då att du kontaktar Klarna för att pausa betalningen eller gör det via appen.

Då kan du vänta med att betala fakturan innan du har fått dina varor levererade.

Leverans

Hur lång är leveranstiden?

Normalt tar det 1-3 dagar att förbereda dina varor innan leverans. Leveranstiden beror på fraktsätt. Du kan söka efter mer information på vår leveransinformation.

När kommer min beställning?

Beställningar anländer vanligtvis inom 7 till 13 arbetsdagar för standardfrakt.

För mer information specifik för din plats, besök vår sida med fraktinformation. När din beställning är på väg skickar vi dig ett e-postmeddelande med spårningsinformation.

Observera att leveranstiderna kan påverkas under högsäsong, med vissa operatörstjänster som upplever oväntade förseningar i transporten eller små förseningar när det gäller att tillhandahålla spårningsinformation.

Spårningstjänsten visar att försöket att leverera mitt paket misslyckades. Vad kan jag göra?

Vanligtvis beror detta på en ofullständig/felaktig leveransadress eller att kuriren inte har tillgång till leveransplatsen. Kontakta kuriren för att boka om leveransen av ditt paket.

Varför visar det leverans, men jag fick inte?

Kontrollera din brevlåda noga och fråga dina grannar om de har ditt paket. För mer information kan du kontakta budfirman, och naturligtvis kan du också kontakta oss för att få hjälp.

Vad händer om mitt paket tappas bort eller blir stulet?

När dina varor har levererats är vi inte ansvariga om de blir stulna, förlorade eller skadade. Om ditt spårningsnummer visar att ditt paket levererades men du inte fick det, vänta ytterligare 1-3 dagar för leverans innan du kontaktar din lokala transportör för mer information.

Varför finns det ingen spårningsuppdatering?

Eftersom vissa paket skickas internationellt kan det hända att du inte ser uppdateringar via lokala kurirer förrän paketet har godkänts av lokala tullmyndigheter och inträde har beviljats ​​till ditt land. Om din beställning fortfarande är under den beräknade leveranstiden, vänligen vänta tålmodigt. När denna process har slutförts kommer du att kunna se spårningsuppdateringar.

Returer & Återbetalning

Vad är er returpolicy?

Vi erbjuder 30 dagar öppet köp från att du har mottagit ditt paket. Behöver du hjälp med att returnera eller villa läsa mer: Retur Policy.

Vad ska jag göra om det är något fel på min beställning?

Kontakta oss så snart som möjligt. Maila oss med ditt beställningsnummer och detaljerad information om problemet och ge bilder om det finns några kvalitetsproblem: info@wearmood.se

När får jag min återbetalning?

Efter att din retur har behandlats och returnerats till våra anläggningar, beräkna upp till 10 dagar innan återbetalningen kommer till ditt bankkonto.

Som alltid står vi på sidan av att överkommunicera när det kommer till viktiga saker så vi skickar ett mail till dig när ditt returpaket har tagits emot och din återbetalning är på väg till ditt bankkonto.

Om du inte har fått ett e-postmeddelande från oss inom 28 dagar, tveka inte att kontakta oss.

Kan jag byta mina köpta varor?

Tyvärr erbjuder vi inte byten för tillfället, men du kan lägga en ny beställning och påbörja en retur. Din återbetalning kommer att behandlas så snart vi tar emot det returnerade paketet.